keskiviikko 5. heinäkuuta 2017

23.12.2016



Mieheni sperma-analyysissä ei ilmennyt poikkeamia. Hänen spermansa on siis täydellistä. Hän pystyy siittämään naisia. Sehän on hyvä uutinen. Mikäli hänen spermansa olisi huonolaatuista, olisi tilanne vaikea korjata. Mutta nyt tämä tarkoittaa sitä, että vika on minussa.

Tiesin tämän. Minun takiani emme saa lasta. Jokin minun sisälläni on pielessä. Johtuuko se niistä rakkuloista sisälläni? Johtuuko se klamydiasta? Mitä jos aiemmin sairastamani klamydia onkin ehtinyt tehdä tuhoja sisälläni. Tukkinut munanjohtimeni. Oli syy mikä tahansa niin syy on joka tapauksessa minussa.

Kuinka paskalta tuntuu kuulla, että mieheni on terve, mieheni siittiöt ovat täydellisiä, hän voi panna naisia paksuksi, muttei minua. Minä vien hänen mahdollisuutensa tulla isäksi. Voinko tehdä niin?
Mieheni sanoo, että jollei lasta tule niin ei tule. Hän ei tahdo sitä kenenkään muunkaan kanssa. Mutta miten minä voin sen hänelle tehdä? Viedä mahdollisuuden tulla isäksi. Viedä mahdollisuuden jatkaa sukua. Viedä sen ilon mitä itse olen kokenut seuratessani poikani kasvua ja kehitystä, ensi askeleita, pyöräilemään oppimista, esikoulun kevätjuhlaa, koulun aloituksen jännitystä. Olenko itsekäs jos vien sen häneltä?

Jollei hän itse tahdo lasta kenenkään muun kanssa, niin onko se minun päätettävissäni? Miksi minulla olisi oikeus sanoa, "ei, kyllä sä vielä haluat, meidän täytyy erota, voit saada perheen jonkun muun kanssa. Minun kanssani se ei onnistu". Jos hän sanoo ettei halua, niin silloinhan lapsettomuus on hänen oma valintansa. Vai onko?

Nyt onkin todella hyvät fiilikset aloittaa joulun vietto..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti