lauantai 15. heinäkuuta 2017

7.3.2017



Verta. Miten helvetissä mulla voi alkaa kuukautiset nyt? Nyt on vasta 19.kiertopäivä. Normaalisti kiertoni on suhteellisen pitkä, n. 30 päivää. Välillä pidempikin. Clomifeninhän piti auttaa eikä sekoittaa kiertoani entisestään! Vaikka munasoluni hedelmöittyisi niin ei se tällaisella kierrolla ehdi kiinnittymään mihinkään. Eikö clomifenista olekkaan minulle hyötyä? Ehkei se sovikaan kropalleni.

Olen niin pettynyt. Luin niin paljon keskustelupalstoilta miten monilla clomit ovat auttaneet ja  jotkut ovat raskautuneet jo ensimmäisellä clomikierrolla. Useat 3-4 kuukauden yrittämisen jälkeen. Miksi minun kiertoni vain sekoittuu? Miksen minä voi kuulua siihen onnelliseen joukkoon, joka raskautuu jo ensimmäisellä clomikierrolla. Tai edes sillä neljännellä kierrolla, mutta nyt ei ole toivoakaan jos kiertoni on jatkossakin näin lyhyt.

Soitan naistentautien polille. Lääkäri on yhtä ihmeissään kuin minä. "Tavatonta", hän sanoo. Tavatonta? Et ole tosissasi. Ole tässä nyt luottavaisin mielin kun lääkärikään ei tiedä miksi kiertoni jäi näin lyhyeksi. Eivät clomit kuulemma yleensä näin vaikuta. Sinä olet lääkäri, sano nyt jotain. Sinun pitää tietää. Olen vihainen. Tahdon saada jonkin syyn, jonkin selityksen. Sitä en saa.

Petyn entistä enemmän kuullessani etten tällä kierrolla saa nyt syödä clomifenia. Annetaan kierron tasaantua ja aloitetaan clomit vasta seuraavalla kierrolla. Varataan silloin aika verikokeelle, jossa tarkistetaan, että ovulaatio on todella tapahtunut. Lääkäri alkaa epäillä oliko se sittenkään munasolu jonka hän näki. Jos se olikin jokin muu rakkula. Eli olenkin mahdollisesti iloinnut jonkun rakkulan näkymisestä luullessani hyvän munasolun kasvavan sisälläni.

Nyt vain odotetaan, että kuukautiset loppuu, seuraavat alkaa ja kierto tulee puoliväliin. Ennen sitä ei selviä yhtään mitään.

Turhaudun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti