keskiviikko 20. syyskuuta 2017

2.9.2017



Istun vessassa vatsaani pidellen. Toivon vatsakipuni olevan vain ummetusta. Oksennan. Okei, ei ummetuksen takia oksenneta. Makaan sohvalla kippurassa. Ai saatana. Makuuasentokaan ei paranna oloani. Lähden käymään ulkona. Oksennan pihalla, en voi sille mitään. Kahvit vain tulevat ulos. Vatsaani koskee niin paljon, etten muista milloin tällaista kipua olisi ollut.

Voiko tämä kipu ja pahoinvointi johtua clomifenista? Vatsan ja lantionseudun vaivat ja pahoinvointi kuuluvat nimittäin haittavaikutuksiin. On minulla ennenkin ollut kipuja ja pahoinvointia clomeista johtuen, muttei tällaista. Mutta tällä kierrolla olenkin syönyt clomeja tupla-annoksen. Johtuuko se siitä? Oliko omin päin annoksen tuplaaminen sittenkään viisasta? Mitä jos olen itse aiheuttanut jotain ongelmia sisälläni.

Salaa toivon, ettei kipu ja pahoinvointi johdu clomeista. Toivon oksentamisen johtuvan raskaudesta. Pahoinvointini sijoittuu aina aamuun. Voisinko olla raskaana? Vaikka minulla olikin kuukautiset, niin onhan sitä nyt toisiakin joilla raskaudesta huolimatta kuukautiset tulevat. Olisinko minä yksi näistä? Pitäisikö tehdä raskaustesti? Ihan vain varmuuden vuoksi.

Haluan tietää, jos olen raskaana. Että osaisin lopettaa lääkkeet ja kiinnittää muutenkin huomiota elintapoihini, jotta vauvasta kasvaisi mahdollisimmat terve. Mutta pelkään testin teko. Pelkään todennäköistä pettymystä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti